1. Úvod
  2. O autodiagnostice
  3. Diagnostika italských vozů
Diagnostika vozů Fiat, Alfa Romeo a Lancia

Pokud jsou vozy italských značek Fiat, Alfa Romeo a Lancia vybaveny standardem OBD-II (resp. evropskou specifikací EOBD), je možné pro provedení základních diagnostických úkonů použít univerzální diagnostická zařízení pro OBD-II vozy. Jedná se o ruční přístroje nebo diagnostické USB kabely na bázi čipu ELM. Pro podrobnější diagnostiku je nutné použít specializované nástroje.

Program Multiecuscan

Výborného poměru výkon/cena dosahuje diagnostický program Multiecuscan, který je distribuován ve dvou verzích. První z nich je omezená verze FREE, která je zcela zdarma ke stažení na internetových stránkách výrobce programu. Pro využití veškerých implementovaných funkcí je nutné přejít na plnou verzi, která za přijatelnou cenu nabízí větší množství podporovaných jednotek, více diagnostických úkonů a další výhody. Kompletní nabídku adaptérů pro MultiECUScan včetně možnosti zakoupení licence plné verze naleznete zde.

Čeština pro Multieucscan

Nespornou výhodou řešení diagnostiky italských vozů pomocí Multiecuscan je přítomnost češtiny. Přeloženy jsou ovládací prvky programu i chybové kódy, v některých případech včetně detailního popisu závady. Zatímco české menu je dostupné i ve verzi FREE, možnost zobrazení chybových hlášek v českém jazyce je dostupná pouze v plné verzi. Na této stránce naleznete rovněž diskuzi, kde můžete získat další užitečné informace.

Adaptéry pro MultiECUScan

Spolu s programem Multiecuscan je možné použít řadu rlzných diagnostických adaptérů. V tomto článku najdete základní popis používaných adaptérů a níže také postup, jak zvolit vhodný adaptér.

Multiplexer pro MultiECUScan

K dispozici je také inteligentní multiplexer pro MultiECUScan, který automaticky přepíná komunikaci na potřebné piny. Jeho součástí je licence plné verze software. Program MultiECUScan automaticky rozpozná přítomnost multiplexeru a přepne se na plnou verzi. Program tak můžete nainstalovat na libovolné množství počítačů, nicméně plná verze bude aktivní jen tam, kde bude zrovna připojen multiplexer. Výhodou multiplexeru je především snadnost jeho použití - nahrazuje totiž současně oba komunikační adaptéry KKL i OBD-Protect a zároveň barevné propojovací adaptéry. Nevýhodou je vyšší cena v porovnání s kompletem sestávajícím z více adaptérů. Nabídka adaptérů je však poměrně široká, a tak záleží na Vašich potřebách, například pro vůz Alfa Romeo 156 Vám zcela postačí KKL kabel s přepínačem a plná verze MultiECUScan. Pokud si nebudete s výběrem adaptérů vědět rady, navštivte tuto stránku nebo nás přímo kontaktujte.

OBD-Protect

Adaptér OBD-Protect byl vyvinut speciálně pro použití s programem MultiECUScan. V porovnání s adaptérem ELM nabízí stabilnější komunikaci a stoprocentní podporu italských vozů. Použitím galvanické izolace je navíc počítač i vůz lépe chráněn před poškozením. Kvalitu adaptéru na svých stránkách potvrzuje i výrobce programu MultiECUScan. Adaptér je určen pouze pro italské vozy, nejedná se  o univerzální diagnostický adaptér pro všechny značky.

Výběr kabelu pro Multiecuscan

Nabízíme několik různých řešení pro diagnostiku italských vozů pomocí programu Multiecuscan. Pro lepší orientaci zde uvádíme jednoduchý postup při výběru vhodného kabelu pro diagnostiku.

NECHCI TO ŘEŠIT - CHCI VŠE V JEDNOM

ZDE naleznete seznam všech jednotek, které jsou podporovány programem Multiecuscan. U každé jednotky máte uvedeno označení kabelu, který je pro spojení s danou jednotkou vhodný (např. KL 9). Pro každý námi nabízený kabelu pro Fiat, Alfa Romeo a Lancia naleznete v popisu produktu tento typ označení. Souhrn nabízených kabelů uvádíme zde (v závorce označení kabelu na stránkách programu Multiecuscan:

KKL kabel - motor (KL)
KKL kabel - motor/ABS/EPS (KL, KL 1, KL 9, KL 12)
KKL kabel - airbagy (KL 3)
KKL Fiat - motor/ABS/airbagy/EPS (KL, KL 1, KL 3, KL 9, KL 12)
Multiecuscan KKL Komplet v češtině (KL, KL 1, KL 3, KL 9, KL 12, 3-pin)
OBD-Protect pro MultiECUScan (ELM)
Adaptéry pro Multiecuscan - kompletní sada (A1, A2, A3) - používají se s neupravenými kabely (tj. KKL kabel motor nebo OBD-Protect pro MultiECUScan)
Multiecuscan CAN+KKL Komplet v češtině - podpora všech jednotek
Multiecuscan PROFI - podpora všech jednotek

Diagnostika IAW Scan 2 pro Punto MK1 (55/60/75/85)

Program MultiECUScan neumožňuje diagnostiku některých starších vozů. Pro tyto účely je vhodný program IAW Scan 2, který je zdarma k dispozici například ZDE. Program se používá s KKL kabelem a 3-pin adaptérem. Vlastnosti programu jsou následující:

Funkce IAW Scan 2

zobrazení živých dat, čtení a výmaz chybových kódů, testování akčních členů

Podporované jednotky

Magneti-Marelli IAW-6F, IAW-8F, IAW-16F, IAW-18F, IAW-18FD, IAW-04K a IAW-1G7

Podporované vozy

- FIAT (Cinquecento 900/1100, Seicento 900/1100, Panda 1.0/1.1, Punto 55/60/75/85, Tipo/Tempra 1.6, Coupe S 2.0, Tipo 2000, Palio/Siena 1.0/1.4),
- Lancia (Y 1.2, Delta/Dedra 1.8, Delta/Dedra 2.0 16V),
- Alfa-Romeo (145/146 1.3 BOXER, 155 2.0 16V)

Diagnostika Fiat Ducato

Pro diagnostiku vozů Fiat Ducato je vhodný program MultiECUScan, který podporuje typy 230 (1994-2002), 244 (2002-2006) i 250 (2006+). Rozsah nabízených funkcí je závislý na modelové řadě a motorizaci.

Diagnostika Ducato 230/244

U druhé řady Ducata s označením 230 je podporována pouze jednotka ABS, případně airbagů a dále jednotky motorů JTD (2.0 a 2.8). V roce 2002 představil Fiat faceliftovaný typ 244. Rovněž u tohoto typu jsou podporovány jednotky ABS a airbagů, případně jednotky EDC15C7 motorů JTD. Pro diagnostiku uvedených modelů je vhodný KKL kabel s přepínačem. Ve většině případů postačí dokonce neplacená verze programu MultiECUScan. Výjimkou jsou jednotky BOSCH ABS 5.3 ASR, který vyžadují použití plné verze.

Diagnostika Ducato 250

Program Multiecuscan umožňuje u téměř všech jednotek mazat paměť závad, testovat akční členy, případně provádět přizpůsobení. Dále jsou podporovány jednotky ABS, airbagů, posilovače řízení, palubního počítače, navigace, klimatizace nebo parkovacího systému a funkce resetu servisních intervalů. Podporován je i řídicí jednotka Magneti Marelli IAW 5SF4 motoru 3.0 16V CNG a jednotka automatické převodovky Marelli SELESPEED CFC348 u modelu Ducato Minibus 16+1. Pro diagnostiku vozů Ducato 250 je vhodný adaptér OBD-Protect, sada propojovacích adaptérů a plná verze MultiECUScan.

Pro komfortní diagnostiku většiny italských vozů je vhodný multiplexer speciálně vyvinutý pro tyto účely.

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz